Eyelove en Telegraaf gaan weer los

Telegraaflezende optiekers werden op vrijdagochtend 6 december 2019 – alweer – verrast met een artikel waarin Eyelove alle ruimte krijgt om zichzelf aan te prijzen.

Waar ineens deze communicatiebehoefte vandaan komt blijft gissen. We vermoeden dat dit interview een reactie is op het artikel in de Media Planet-bijlage met het thema oogzorg (inderdaad, bij diezelfde Telegraaf). In dat artikel benadrukt NUVO-directeur Bas de Nes waarom een Kwaliteitsstandaard voor oogmetingen zo belangrijk is. Het was te verwachten dat Eyelove dit niet over zijn kant zou laten gaan. De NUVO is niet benaderd voor wederhoor. Af en toe moet een krant een trouwe adverteerder extra in de watten leggen… Wel jammer dat het voor de lezer (consument) steeds moeilijker wordt om journalistiek van een advertorial te onderscheiden.

Momenteel geeft het proces naar de totstandkoming van de Kwaliteitsstandaard geen concrete aanleiding voor het artikel in De Telegraaf. Het gaat nu eenmaal om processen die geduld vragen. Zodra er witte rook is zijn wij de eerste om je bij te praten!

Klik hier voor het artikel in De Telegraaf van 6 december 2019.

Klik hier voor het interview met Bas de Nes in de Telegraaf-bijlage van 6 september 2019.