CooperVisionSEC, Essilor en HOC lanceren glas tegen myopie

Dinsdagavond 5 oktober werd een nieuw brillenglas gelanceerd dat myopie remt: SightGlass Vision™ met Diffusion Optics Technology™. Tijdens het live evenement, gehost door Annemarie Brüning, spraken verschillende Nederlandse en Amerikaanse professionals over deze compleet nieuwe technologie. Het glas werd ontwikkeld door SightGlass Vision en omarmd door CooperVision Specialty EyeCare, Essilor en HOC. Deze doorbraak in de bestrijding van myopie die perspectief biedt voor alle kinderogen.

Het unieke aan het brillenglas is dat het geschikt is voor kinderen vanaf 6 jaar. Ook waren bij de onderzoeken kinderen van 6 en 7 jaar betrokken, waardoor de resultaten vernieuwend zijn. “De meeste studies komen uit Azië, maar in die onderzoeken zijn de kinderen vaak ook wel wat ouder. Dit terwijl je al op jonge leeftijd mooie resultaten kunt bereiken”, aldus Gabi Steenbekkers van CooperVision Speciality EyeCare. Wanneer kinderen fulltime SightGlass Vision™ brillenglazen droegen, bleek de progressie van myopie gemiddeld met 47% te verminderen gedurende de eerste twee jaar van het meerjarige onderzoek.

Er werden live polls gehouden: daaruit bleek dat ruim 67% van de deelnemers al aan de slag is met myopie in de winkel 20% er graag mee aan de slag wil gaan. Gabi Steenbekkers: “Het is voor de oogzorgprofessional belangrijk om op zoek te gaan naar samenwerkingen. Dat kan binnen je team zijn- dat iemand zich vastbijt in het onderwerp myopie- of er buiten. We moeten samen de strijd aan gaan. Dit gebeurt al veel, dat is een mooi gegeven.” Wie geïnteresseerd is in werken met dit nieuwe brillenglas, kan de nieuwe website van CooperVision bekijken.

Eerder schreven we in Oculus een stuk over myopie, waarin Gabi ook aan het woord is. Dat artikel lees je hier terug.