Na een korte coronacheck mochten de bezoekers naar binnen: de Fabrique was omgebouwd tot een informele plek waar iedereen inspiratie op kon doen samen met collega opticiens. Bij de Marketplace waren alle laatste innovaties en nieuwe collecties van diverse montuurleveranciers te vinden, waaronder Kering Eyewear, Jos Baijens, HELDEN, Menrad en Masunaga. Het evenement was tot in de puntjes verzorgd: op diverse plekken waren plaatsen ingericht om wat te eten of drinken te halen.
De opening van de presentatie werd verzorgd door David Sinnott, Head of Global product management. Hij vertelde onder andere over myopie en de toename in interesse in de bescherming tegen blauw licht. Na de presentatie van de productspecialist vertelde Al Peasland, Head of Partnerships bij Williams Racing binnen de Formule 1, over het partnerschap en de keuze voor ZEISS. ZEISS is namelijk sinds maart 2021 een officiële leverancier van Williams Racing.
Na de toespraken konden de opticiens hun weg vervolgen naar een vooraf gekozen workshop, waaronder een workshop over de techniek achter brillenglazen.
Zie hieronder een sfeerimpressie van de ZEISS Convention!
