Social media 2.0 workshop

De populaire workshop Social media is in een nieuw jasje gestoken!
Je wandelt de workshop uit met een Instagramplanning en een Facebookplanning voor de komende 3 maanden die helemaal afgestemd is op jou en jouw zaak. Reken niet op standaardberichten, maar persoonlijke verhalen die de moeite waard zijn om te lezen voor jouw klanten. Verwacht bij deze training geen sit-back-and-relax-modus. Het is een echte WORKshop! Heb jij zin om samen aan de slag te gaan?

Social Media is belangrijk voor jouw zaak. Zo bleek uit een studie die werd uitgevoerd onder meer dan 3500 lokale ondernemers in de VS (2017) dat de inzet van social media als de meest effectieve vorm van lokaal adverteren (uit 30 keuzeopties) wordt gezien. Het is ook niet gek. We ‘leven’ allemaal, van jong tot oud, in meer of mindere mate online. Daar wil je als ondernemer dus ook bestaan.
Je loopt zelfs omzet mis als je online niet bestaat of als je zaak geen aantrekkelijk profiel heeft op Facebook en Instagram. Jonge mensen bekijken namelijk eerst jouw social media voordat ze überhaupt een stap binnen zetten. Je moet dus ook met je online etalage aan de slag.
Weten dat het nodig is 1 ding. Maar daad bij het woord voegen, dat is heel iets anders. Zeker als dit iets is wat je iedere week moet doen. Hoe pak je dat concreet aan? En hoe zorg je voor continuïteit? En wat zijn de verschillen tussen Facebook en Instagram?

In deze nieuwe versie start je voorafgaand aan de workshop met e-learning modules om alvast de basistheorie en vaardigheden eigen te maken. De modules variëren van het belang van Social Media tot het plaatsen van een ‘reel’ op Instagram. De onderwerpen worden ondersteund met ‘knoppentraining’. Hierdoor weet je precies waar je nog verder mee aan de slag kunt tijdens de workshop en blijft er veel meer tijd over voor de praktijk!

Verwacht bij deze training dan ook geen sit-back-and-relax-modus. Het is een echte WORKshop! Je neemt je eigen laptop en smartphone mee en je gaat de hele dag zelf hard aan de slag. Het gaat om samen dingen doen. Al doende leer je. Aan het einde van de dag loop je de workshop uit met ingeplande berichten op Facebook en Instagram.

Inhoud

  • Je leert hoe je een social media planning vorm kunt geven.
  • Je vult jouw social media planning voor 3 maanden vooruit, 3 berichten per week.
  • Persoonlijke foto’s maken
  • Social Storytelling
  • Je verwerkt de identiteit van jouw zaak in je planning.
  • Je leert berichten te personaliseren, zodat je geen standaardberichten deelt.
  • Je krijgt, na afloop van de training, elke maand een concept-planning die je op basis van het geleerde kunt personaliseren en aanpassen. Deze concept-planning geeft je inspiratie, het herinnert je eraan dat je iets met je social media moet doen en je kunt de planning zelfs gebruiken als basis. En je ontvangt deze concept-planning maar liefst 3 maanden lang na het volgen van de training.
  • De e-learning modules blijven na de workshop nog een jaar toegankelijk.

Waar
Het Optiekcentrum
Voorveste 2
3992 DC  Houten

Wanneer
– maandag 14 november 2022 van 10.00 – 15.00 uur

Voorafgaand aan de training ga je aan de slag met e-learning, dit neemt ca. 2 uur in beslag.

Deelnemersbijdrage: € 205 ex btw, inclusief lunch
Maximum aantal deelnemers: 12

Aanmelden
Je kunt jezelf en/of je medewerkers heel eenvoudig online aanmelden voor deelname aan de cursus. De factuur wordt verzonden aan de hoofdvestiging van het bedrijf.

Meer zien van het cursusaanbod? Klik hier om naar de pagina ‘NUVO Academie‘ te gaan.